اخبار

نشست مشترک مسئولان شرکت آب و فاضلاب و دانشکده بهداشت برای انجام طرح های سلامت محور و عام المنفعه

نشست مشترک مسئولان شرکت آب و فاضلاب و دانشکده بهداشت برای انجام طرح های سلامت محور و عام المنفعه


نشست مشترک مدیر عامل ، معاونان و مدیران شرکت آب و فاضلاب و رئیس دانشکده بهداشت به همراه معاونان و گروه آموزشی مهندسی بهداشت محیط در خصوص افزایش تعامل و همکاری در انجام طرح های سلامت محور و عام المنفعه مشترک برگزار شد.

رئیس دانشکده بهداشت ضمن اشاره به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی دانشکده بهداشت، کسب افتخارات و امتیاز های استانی و کشوری اظهار داشت: توسعه فضاهای فیزیکی،تجهیز آزمایشگاه ها به دستگاه های مدرن،افزایش تعداد اعضای هیئت علمی توانمند،افزایش رشته های تحصیلی مقاطع مختلف،ارتقاء مرکز تحقیقات عوامل محیطی مؤثر بر سلامت مستقر در دانشکده و پتانسیل موجود برای تعامل دانشکده با سازمان های سلامت محور  به ویژه شرکت آب و فاضلاب می تواند در بسیاری از موارد گره گشا و مؤثر باشد.

دکتر یحیی پاسدار ضمن اعلام آمادگی دانشکده برای افزایش سلامت آب در کنار شرکت آب و فاصلاب، دانشگاه را محل آموزش مدیران و سازمان ها را محل آزمایش برای اجرای عملیاتی امور دانست و گفت: ممزوج شدن این دو مرکز برای پویایی در ارائه خدمات به مردم بسیار مطلوب است.

وی در ادامه به طرح کوهورت روانسر با 13 هزار نفر تحت پوشش اشاره و دیتا بیس های آن را برای سازمان های سلامت محور که مشتاق همکاری باشند بسیار عالی دانست.

دکتر پاسدار ساخت و تجهیز تصفیه خانه دانشکده بهداشت را که چند سالی است فاضلاب دانشکده و بیمارستان فارابی را تصفیه و آب آن برای فضای سبز و درختان محوطه مصرف می شود یکی دیگر از کارهای موثر دانشکده برشمرد و اعلام آمادگی کرد که در صورت مشارکت شرکت آب و فاضلاب برای اجرای طرح های بزرگ شهری در این زمینه ما با تمام توان در همکاری حاضر خواهیم بود.

در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به وظایف و دغدغه های شرکت آب و فاضلاب و بویژه در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و زلزله و نیاز به اطلاعات و دیتا بیس های به روز، از افزایش و ارتقاء تعامل و همکاری بین بخشی استقبال کرد و اظهار داشت: آب به عنوان مایه حیات نیاز به مراقبت های اصولی و کارشناسی دارد و برای این امر توجه به دانش و آگاهی و استفاده از توانمندی های اساتید دانشگاه و دانشجویان می تواند سازمان ما را یاری کند .

مهندس تخت شاهی ضمن پیشنهاد عقد تفاهم نامه در زمینه همکاری های لازم بین دو سازمان، تعامل،هم افزایی و استفاده از خرد جمعی را برای حل مشکلات و ارتقاء و توسعه بسیار مهم و اثر بخش دانست و بر همکاری با دانشکده بهداشت تأکید کرد.

مهندس تخت شاهی افزود: به نظر می رسد پروپوزال و چاپ مقالات به تنهایی نمی تواند مشکلی را حل کند و نیاز است پرو پوزال ها مهندسی معکوس شوند تا با نیاز ها و کمبود ها هماهنگ و همسو شوند و خروجی های آنها بتواند در کار سازمانها دخیل شودو این همان نیاز به تعامل را می طلبد.
وی اعلام کرد: در پیگیری های صورت گرفته ان شاء ا...اعتبار 1000 میلیارد ریالی از بانک جهانی به شرکت آب و فاضلاب استان اختصاص خواهد یافت که در دستور کار دولت قرار گرفته است و در صورت تحقق امر، دانشگاه علوم پزشکی می تواند با گزینه های آموزشی، پیشنهادهای نو و خلاقانه،همکاری و مشارکت در طرح ها ما را یاری نماید.


۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید