اخبار

برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال با حضور مسئول فوریت های پزشکی و سوپروایزر آموزشی بیمارستان قدس در مدارس سطح شهر پاوه

برگزاری جلسات  آموزشی پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال با حضور مسئول فوریت های پزشکی و سوپروایزر آموزشی بیمارستان قدس در مدارس سطح شهر پاوه

 

 

برگزاری جلسات  آموزشی پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال با حضور مسئول فوریت های پزشکی و سوپروایزر آموزشی بیمارستان قدس در مدارس سطح شهر پاوه

در آستانه آخرین چهار شنبه سال  و به منظور افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد مخاطرات استفاده از مواد محترقه و منفجره و آسیب های ناشی از آن، روز یکشنبه  12 اسفند ماه 1397 کارگاه های آموزشی با حضور مسئول فوریت های پزشکی جناب آقای جبار سهرابی و سوپروایزرآموزشی بیمارستان قدس پاوه جناب آقای شهرام شریفی شروع و تا چند روز آینده در مدارس سطح شهر ادامه دارند.

جناب آقای جبار سهرابی مسئول فوریت های پزشکی و شهرام شریفی سوپروایزر آموزشی بیمارستان قدس با حضور در مدارس 20 خرداد و حاج عنایت شیانی  واقع در شهرپاوه برای دانش آموزان  این مدارس آموزش هایی را ارائه دادند.

 مسئول فوریت های پزشکی در این کارگاه آموزشی گفت: آتش سوزی و به دنبال آن سوختگی یکی از معضلات جامعه است علاوه بر طولانی و سخت بودن درمان در برخی موارد معلولیت حاصل از آن تا مدت ها باقی می ماند و با هیج عمل جراحی هم به حالت اولیه باز نخواهد گشت.

سهرابی  افزود: پدیده سوختگی علاوه بر معلولیت جسمی سبب لطمه های شدید روحی و روانی در فرد شده و او را از حضور در اجتماع باز می دارد و این انزوا و گوشه گیری در مواردی منجر به خودکشی نیز شده است.
وی گفت: چهارشنبه آخر سال یکی از پرخطر ترین روزها در به وجود آمدن حوادث سوختگی است بسیاری از این سوختگی ها عملا درمان قطعی نمی شوند.
در این جلسه آموزشی که تنی چند از مسئولین و معلمان مدرسه نیز حضور داشتند، شریفی

به ارائه آماری از حوادث که در سال گذشته به دنبال چهارشنبه سوری ایجاد شده بود اشاره کرد و همچنین افزود ما با ایجاد مراسمات شادی و سرگرمی کودکان و نوجوانان مخالف نیستیم اما باید به صورتی ایمن و کنترل شده و در حضور خانواده ها باشد و در فضایی انجام شود که نه به محیط زیست آسیب برساند و نه سلامت  عمومم جامعه را به خطر بیندازند به این سان که امکان وجود افراد سالمند و افرادی که از بیماریهای قلبی و عروقی  و تنفسی  رنج میبرند در آن منطقه  وجود دارد، سلامتشان مورد تعرض قرار نگیرند.

شریفی در ادامه به مخاطرات استفاده از مواد آتش زا و محترقه اشاره کرد و افزود این مواد میتوانند باعث آسیب به چشم،قطع عضو به دنبال ترکیدن مواد انفجاری ،پارگی پرده گوش و ناشنوایی،سوختگی و به دنبال آن مرگ را حادث شوند.
وی همچنین درزمینه انواع درمان در مخاطرات چهار شنبه سوری گفت:  برخی از درمان ها سطحی و شامل خارج کردن جسم خارجی و شستشوی است و اینکه در مورد سوختگی به هیچ عنوان از سیب زمینی و خمیردندان استفاده نشود چون سبب قهوه ای شدن زخم به دلیل وجود نشاسته و نقره ای شدن به دلیل وجود فلوراید میشوند همچنین توصیه شد که اگر کسی دچار پارگی پرده گوش گردید و خونریزی از آن ناحیه داشت حتما به وسیله پنبه یا گاز استریل زخم را پوشش داده تا از ورود گردو خاک و میکروب به گوش جلوگیری شود و شخص را سریعا به بیمارستان انتقال دهند.

شریفی افزود: چهارشنبه سوری آخر سال با مراسمهایی مانند پریدن از آتش از دیرباز در ایران رایج بوده است؛ متأسفانه هر سال شاهد شروع زودهنگام آتش بازی ها هستیم به طوری که امسال از روزهای نخست ماه جاری آغاز شد.
وی بیان کرد: آگاهی بخشی در این راستا در دستور کار قرار دارد تا از ورود کودکان و نوجوانان به این بازی خطرناک جلوگیری شود و این جلسه به منظور بالا بردن فرهنگ چهارشنبه سوری و کاهش حوادث در این روز، آموزش پیشگیری از حوادث احتمالی در روز چهارشنبه سوری توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تدارک دیده شده است.

 سوپروایزر آموزشی بیمارستان قدس همچنین چندین مورد  از موارد پیشگیری ازآسیب های چشمی در چهار شنبه سوری را برشمرد و در مورد مراقبت از چشم های آسیب دیده نیز مطالبی را بیان کرد.  


2
1

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۲۲:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید